LEGISLACIÓ
SOBRE PROPIETAT INTEL.LECTUAL
OBSERVACIONS AL CONTINGUT D' AQUESTA SECCIÓ
La següent informació ha
estat elaborada en base a la Llei, decrets u convenis indicats.
Els dígits de cada encapçalat fan referència a l' article o clàusula de
la que es basa la informació. OPTICDATA facilita aquesta
documentació, elaborada pel seu gabinet jurídic, desinteressadament i a
efectes informatius i NO ES FA RESPONSABLE de l' aplicació per
part SEVA dels principis descrits. No obstant, li recomanem que
en cas de dubtes sobre aquest tema demani al seu assessor o agent de la
propietat intel.lectual perquè estudiï el seu cas. Atenció, pot no
estar actualitzada.
Índex
del contingut:
- Reial Decret Legislatiu 1/1996 de 12 d'
abril pel que s' aprova el Text Refós de la Llei de la Propietat
Intel·lectual
- Ordre de 30-X-1971 per la que s' aprova
el reglament de l' Institut Bibliogràfic Hispànic
- Decret 2984 / 1972 de 2-X pel que s'
estableix la obligació de consignar en tota classe de llibres i fullets
l' ISBN
- Conveni Internacional de Roma 26-X-1961
sobre protecció dels artistes, intèrprets o executants, els productors
de fonogrames i els organismes de Radiodifusió
- Altres observacions
importants segons SOCIETAT D' AUTORS
a.2
L' autor té plena
disposició i el dret EXCLUSIU a l' explotació de la seva obra.
a.4
DIVULGACIÓ D' UNA OBRA: Qualsevol expressió de la mateixa i en
qualsevol format, que es faci accessible al públic per primer cop i amb
el consentiment de l'autor.
PUBLICACIÓ D' UNA OBRA: Divulgació que es faci mitjançant la posada a
disposició del públic d'un número raonable d' exemplars de l' obra.
a.6
PRESUMPCIÓ D' AUTORIA: Llevat de prova en contra, qui aparegui
com a tal o la signi.
a.7
OBRA EN COL·LABORACIÓ: Els drets corresponen a TOTS . Per a divulgar-la
o modificar-la es requereix el consentiment de TOTS els coautors. Una
vegada divulgada cap d'ells en podrà refusar el seu consentiment.
a.8
OBRA COL·LECTIVA: creada
per la iniciativa i sota la coordinació d' una persona que l' edita i
divulga amb el seu nom. Els drets corresponen a qui l' editi o divulgui
amb el seu nom.
a.9
OBRA COMPOSTA I
INDEPENDENT: Aquella que incorpori a una altra preexistent sense la
col·laboració de l' autor d' aquesta. Tot sens perjudici dels drets d'
autor que a aquest li corresponguin.
a.10-1b)
OBRES I TÍTOLS ORIGINALS:
Són objecte de propietat intel·lectual les composicions musicals amb o
sense lletra.
a.10-2
El títol d' una obra, quan
sigui original, queda protegit com a part d' ella
a.11-4º
OBRES DERIVADES: Sense
prejudici dels drets de l'autor sobre l' obra original, també son
objecte de propietat intel.lectual els arranjaments musicals
(arrangements).
a.14
DRETS DE L' AUTOR
IRRENUNCIABLES - INALIENABLES: El DIVULGAR l' obra i en quina forma;
amb el seu NOM, pseudònim, signe o anònimament; exigir el RECONEIXENT
de la seva condició d' autor de l' obra; exigir el respecte a l'
INTEGRITAT de l' obra i la no deformació, modificació, alteració o
atemptat contra ella; modificar la obra; retirar l' obra del mercat per
canvi en las conviccions morals, prèvia compensació al canal de
distribució.
a.17
DRETS D' EXPLOTACIÓ:
Correspon exclusivament a l' autor, i en especial als de reproducció,
distribució, comunicació pública i transformació. No podran ser
realitzades sense la seva autorització.
a.18
REPRODUCCIÓ: La fixació de
l' obra en un medi que permeti la seva comunicació i l' obtenció de
còpies de tota o part d' ella.
a.19-1
DISTRIBUCIÓ: La posada a
disposició del públic de l' original o còpies de l' obra per venda,
lloguer, préstec o d'altres.
19-2
Si la distribució es fa
mitjançant la venda, aquest dret s' extingeix amb la primera venda i
només, respecte les successives (dins la U.E.)
19-3
LLOGUER: posada a
disposició dels originals i còpies per a ús per temps limitat i amb un
benefici. No ho és l' exposició ni comunicació pública
19-4
PRÉSTEC: posada a
disposició dels originals i còpies per a ús per temps limitat sense
benefici i que es dugui a terme a través d' establiments accessibles al
públic. No constitueix benefici una quantitat que cobreixi les
despeses. No constitueix préstec l' exposició, comunicació pública i la
realitzada entre establiments accessibles al públic.
a.20-1
COMUNICACIÓ PÚBLICA: Tot
acte on una pluralitat de persones pugui tenir accés a l' obra sense
prèvia distribució d' exemplars a cadascuna d' elles, i no se celebri
dins d'un àmbit estrictament domèstic que no estigui connectat o
integrat a una xarxa de difusió de qualsevol tipus.
20-2a)
Són actes de comunicació
pública l' execució pública de les obres musicals mitjançant qualsevol
tipus de mitjà o procediment.
20-2c)
L' emissió de l' obra per
radiodifusió o d'altre medi que serveixi pera la difusió sense fil de
sons.
20-2i)
L' accés públic a bases de
dades d' ordinador per mitjà de telecomunicació, quan aquests
incorporin o constitueixin obres protegides.
a.25-1
DRET DE REMUNERACIÓ PER
CÒPIA PRIVADA (IRRENUNCIABLE): La
reproducció exclusivament per a ús privat del copista, sigui total o
parcial, sense autorització i que la còpia no sigui objecte d'
utilització COL·LECTIVA ni LUCRATIVA, per qualsevol mitjà i sota
qualsevol forma, ja sigui permanent o transitòria, mitjançant aparells
o instruments tècnics, d' obres DIVULGADES en forma de fonogrames o d'
altres suports sonors.
a.25-2 ORIGINARÀ
una remuneració a favor dels creditors: AUTORS de les obres explotades
públicament, EDITORS, PRODUCTORS de fonogrames, ARTISTES, intèrprets,
executants, les actuacions dels quals hagin estat fixades als
fonogrames.
a.25-3 Seran
DEUTORS els fabricants d' equips, aparells i materials, a més dels
distribuïdors, majoristes i minoristes.
a.25-4 Estaran
EXCEPTUATS de pagament els productors de fonogrames (a aquelles
produccions degudament documentades) i les entitats de radiodifusió.
a.26
Els drets d' explotació es
prolongaran fins a 70 anys després de la mort de l' autor.
a.31
REPRODUCCIÓ SENSE
AUTORITZACIÓ DE L' AUTOR: Per a ús privat del copista, tenint present
el previst l' artícle 25.
a.41
A l extinció dels drets d'
explotació determinarà el seu pas al domini públic. Sempre s'haurà de
respectar el reconeixement de l' AUTOR i l' integritat de l' obra.
a.56
L' adquiridor d' un suport al
que s'hi hagi incorporat una obra no tindrà por aquest simple fet cap
dret d' explotació d' aquesta..
a.58
CONTRACTE D' EDICIÓ:
aquell pel que l' AUTOR cedeix a l' EDITOR, mitjançant
contraprestació econòmica, el dret de reproduir la seva obra i
distribuir-la.
a.59
L' encàrrec d' una obra no
és objecte del contracte d' edició.
a.106, a.107, a.108, a.109
Correspon a l' artista, intèrpret o executant el dret EXCLUSIU d'
autoritzar la fixació de les seves actuacions, la reproducció directa o
indirecta de les fixacions, la comunicació pública i la
distribució. Sempre haurà de formalitzar-se per escrit
a.115, a.117
Correspon al productor de
fonogrames el DRET EXCLUSIU d' autoritzar la reproducció directa o
indirecta dels fonogrames i la DISTRIBUCIÓ (importació i exportació)..
a.119
Els drets d' explotació
reconeguts als PRODUCTORS de fonogrames serà de 50 anys.
a.9
Els fonogrames
(composicions musicals en exemplars múltiples i amb finalitats de
difusió) i les partitures musicals seran objecte de dipòsit legal.
a.26
Els discs gramofònics a l' etiqueta central de la placa, i si és
possible, a la coberta del disc duran imprès el número de dipòsit legal.
a.2
Estan EXEMPTES de l' ISBN
les partitures musicals, els discs gramofònics i les cintes magnètiques.
a.11
Totes les formalitats per
a protecció dels drets dels productors, artistes, intèrprets o
executants, en relació amb els fonogrames, es consideraran SATISFETES
si tots els exemplars publicats o els seus embolcalls duen:
-
Títols de les obres
-
Autors de lletra i música de cada obra
-
Arranjadors i adaptadors (si n'hi ha)
-
Editor de cada composició
-
el grafisme SGAE en un rectangle de 10x8 mm.
-
El següent text:
QUEDEN RESERVATS TOTS ELS
DRETS DEL PRODUCTOR FONOGRÀFIC I DEL PROPIETARI DE L' OBRA GRAVADA,
LLEVAT D' AUTORITZACIÓ QUEDEN PROHIBIDES LA DUPLICACIÓ, LLOGUER I
PRÉSTEC, AIXÍ COM LA UTILITZACIÓ D' AQUEST SUPORT PER A LA SEVA
EXECUCIÓ PÚBLICA I RADIODIFUSIÓ
|